Zen budizam

isto kao i dusha, od dah.

A soul od breath? Ne ide tako lingvistika.

Mi smo izveli dusha od dah.

Kazaem ti, psihologija, mentalitet i matafizicka shvatanja istocnih naroda su drugaciji od zapadnih. Mi se baziramo na rimsko-grckom shvatanju.

Oni se baziraju na shvatanju koje je bilo u najmanju ruku worst enemy tog shvatanja.

Ja ti prijateljski kazem ne trci sa zakljucima. I preterao sam kada sam rekao bullshiti i to, moje izvinjenje.

ako je "duša" neograničenog trajanja u budizmu, da li je to onda "Self"? Ili nešto nisam dobro skontala.

Da.

Ne.

Self ne postoji. Self je upravu sustina iluzije.

Mi verujemo u to da smo mi nesto. Indetifikujemo se sa stvarima koje su promenljive - to je izvor patnje. Ne techemo nego se "kamenimo"

Naprimer ti si danas Ajlin koja voli tu pesmu tu muziku izgleda tako i tako ima takav i takav stav.

Posle 10 godina ti si isto Ajlin ali totalno volis sve drugo i imas drugacije stavove.

To si ti a opet nisi ti?

Dusha je neogranichenog trajanja jer je beskonachna i povezana sa svime. Postoji van prostora i vremena. Al tu sad vec mora da se ulazi u religijski misticizam i occultnije teme Vedskog ucenja.

(na cemu se delimichno budizam zasniva)

Pokushavam malo moje shvatanje budizma da prevedem na "danasnji" mentalitet. Ne zamerite.

U principu, ako mene pitas, kod religija i duhovnih ucenja finese su nebitne, sem ako ih ne istrazujes. Bitne su sustine.

Edited by Elitista u Povoju.
  • Downvote 1

Moje da se odnosilo na termin, tj razliku izmedju self i soul. Ono o cemu ti pricas je ego+ID

Ne, nije ono o cemu ja pricham ego i id.

Ajd da ne bude ja o kamen ti o klin.

Self, opste na koje se misli u non-self pojmu u budizmu, i self koje je jung definisao nisu isti pojmovi. T.j pojmovi iste poente.

Lingvisticki lapsusi. To jungovsko SELF je kontraverzna tema. Po meni to zahteva nov termin ne SELF.

Lichno smatram da je Jung iskoristio termin SELF jer nije imao bolji da ga prikaze zapadnjacima.

Da je rekao soul bio bi na meti religioznih fanatika. A dosta mu bilo sto je bio na meti Frojda.

Ili ces da stanemo o toj temi posto ulazimo u domen metafizike?

Edited by Elitista u Povoju.

To ja i pokushavam da objasnim pometume na vise tema.

Da svi jezici malo brkaju sve pojmove i da josh nije napravljen univerzalni pojmovnik reci gde svaka rec moze direktno da se prevede.

Isto ko sto englez ne bi mogao da skapira rec Inat.

( konkretno prisutan dosta po forumu )

incosistent?contradictory?discrepancy?

Moram da priznam da ste me pošteno zbunili sa razgraničenjem SELF-a i SOUL-a :da: probaću malo sama...

Naprimer ti si danas Ajlin koja voli tu pesmu tu muziku izgleda tako i tako ima takav i takav stav.

Posle 10 godina ti si isto Ajlin ali totalno volis sve drugo i imas drugacije stavove.

To si ti a opet nisi ti?

Pa ja ovo imam i bez umiranja in between :) !!

incosistent?contradictory?discrepancy?

Nekonzistentan (promenljiv, nestalan)

Kontradiktoran (sam sa sobom u nesaglasju)

Razlika, neslaganje

Ništa od ovoga nije inat...

• 5 years later...
  • 2 months later...

"When we feed and support our own happiness, we are nourishing our ability to love. That’s why to love means to learn the art of nourishing our happiness. Understanding someone’s suffering is the best gift you can give another person. Understanding is love’s other name. If you don’t understand, you can’t love."

Fenomenalan clanak!

• 1 month later...

“Don’t Read Books!” A 12th-Century Zen Poem

Don’t read books!

Don’t chant poems!

When you read books your eyeballs wither away

leaving the bare sockets.

When you chant poems your heart leaks out slowly

with each word.

People say reading books is enjoyable.

People say chanting poems is fun.

But if your lips constantly make a sound

like an insect chirping in autumn,

you will only turn into a haggard old man.

And even if you don’t turn into a haggard old man,

it’s annoying for others to have to hear you.

It’s so much better

to close your eyes, sit in your study,

lower the curtains, sweep the floor,

burn incense.

It’s beautiful to listen to the wind,

listen to the rain,

take a walk when you feel energetic,

and when you’re tired go to sleep.

• 1 month later...
  • 3 months later...

Aj nesto konkretno :bigblue:

“It is in this kind of meaninglessness that we come to the profoundest meaning.”

"Why do we love nonsense? Why do we love Lewis Carroll with his “‘Twas brillig, and the slithy toves did gyre and gimble in the wabe, all mimsy were the borogoves, and the mome raths outgrabe…”? Why is it that all those old English songs are full of “Fal-de-riddle-eye-do” and “Hey-nonny-nonny” and all those babbling choruses? Why is it that when we get “hep” with jazz we just go “Boody-boody-boop-de-boo” and so on, and enjoy ourselves swinging with it? It is this participation in the essential glorious nonsense that is at the heart of the world, not necessarily going anywhere. It seems that only in moments of unusual insight and illumination that we get the point of this, and find that the true meaning of life is no meaning, that its purpose is no purpose, and that its sense is non-sense. Still, we want to use the word “significant.” Is this significant nonsense? Is this a kind of nonsense that is not just chaos, that is not just blathering balderdash, but rather has in it rhythm, fascinating complexity, and a kind of artistry? It is in this kind of meaninglessness that we come to the profoundest meaning."

• 2 months later...