Jump to content

Fotografija


Recommended Posts

za pocetak, slikaj samo u Av modu (jebes AUTO mod, to je za babe i dede). Tako pomeranjem tockica menjas otvor blende (F broj), a aparat odredjuje ekspoziciju. sto je F broj manji to ulazi vise svetla, ali je dubinska ostrina manja (mada na kompakt aparatu ne mozes nikad da postignes dobru izolaciju subjekta, osim u makro modu). za portete F2.8, F4, za pejzaze F5.6, F8. drzi ISO uvek na 50 ili 100 (sta je vec najmanje kod tvog aparata). WB postavljaj na preset vrednosti (sunce, hlad, oblacno, fluo svetlo, volframovo svetlo...), drzi eventualno na AUTO samo na prirodnom svetlu van senki. uvek max. rezolucija, max. kvalitet, nemoj da shtekas prostor na kartici, nikad ne znas kad ce elementi da se nameste za sjajnu fotografiju.

 

 

Kao prvo hvala puno za savete znace mi puno posto sam pocetnik, neke stvari sam znao od ranije i koristio sam Manual mod na prethodnom aparatu (A530) tako da znam neke sitne cake...Najmanji je ISO80 i drzim ga koliko mogu kad zatreba vise sta da se radi moram da povecam mada je to retko kad...E sad mene interesuju neke stvari, kao npr. koja je razlika izmedju Av i Tv moda?Koji treba koristiti i u kojim uslovima?E sada ovo jeste malo glupo pitanje ali me uvek zanimalo koliko je dobro koristiti scene?Da li je dobro koristiti Folirage scenu za prirodu?Meni su na A530 danju ispadale odlicno slike(iako nisam podesavao otvor blende jel nije dozvoljeno), takodje me zanima Portret scena mada predpostavljam da je Manual mod za to zakon.Sto se tice kvaliteta fotografija tu nikada nisam stekao.Imam jos dosta pitanja ali dobro ima vremena. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao prvo hvala puno za savete znace mi puno posto sam pocetnik, neke stvari sam znao od ranije i koristio sam Manual mod na prethodnom aparatu (A530) tako da znam neke sitne cake...Najmanji je ISO80 i drzim ga koliko mogu kad zatreba vise sta da se radi moram da povecam mada je to retko kad...E sad mene interesuju neke stvari, kao npr. koja je razlika izmedju Av i Tv moda?Koji treba koristiti i u kojim uslovima?E sada ovo jeste malo glupo pitanje ali me uvek zanimalo koliko je dobro koristiti scene?Da li je dobro koristiti Folirage scenu za prirodu?Meni su na A530 danju ispadale odlicno slike(iako nisam podesavao otvor blende jel nije dozvoljeno), takodje me zanima Portret scena mada predpostavljam da je Manual mod za to zakon.Sto se tice kvaliteta fotografija tu nikada nisam stekao.Imam jos dosta pitanja ali dobro ima vremena. :D

 

drzi ISO na minimum-u UVEK. na kompaktu nema smisla povecavati ISO, jer zbog izuzetno velike gustine pixela (ono, daj sto vise megapiksela na sto manjem senzoru, sto neobrazovana raja trazi) na CCD-u, na svaki pada tek mali deo svetla koji prodje kroz objektiv, pa je odnos signal/sum u principu los. povecavanjem osetljivosti samo se pojacava sadrzaj svake foto celije, a sa tim proporcionalno i sum. za vece ISO osteljivosti postoje neki kompakti sa velikim senzorom (i mucho mucho $$$$) koji se ne isplate, jer za te pare mozes lako kupiti dSLR. DSLR-ovi sa druge strane imaju uglavnom senzor koji je tek 1.3, 1.5 ili 1.6 puta manje povrsine od 35mm filma i ne guraju toliko pricu sa brojem MP, pa je njihov sum mnoogo manji, preciznija reprodukcija boja, hvataju sitnije detalje itd...

 

kao i vecina profesionalaca (a oni uvek biraju metod na kome se najefikasnije i najbrze dolazi do rezultata), koristi UVEK Av mod. za ostale zaboravi. eventualno Tv ako hoces da slikas nesto brzo, sa 1/1000 1/2000 delom sekunde... Dobar je u principu i P mod gde ti aparat daje ponudjenu kombinaciju aperture-a i shutter speed-a, a ti pomeranjem tockica menjas te vrednosti tako da daju podjednako eksponiranu sliku: recimo, F8 1/250 --> F5.6 1/500 --> F4 1/1000

 

 

na foliage modovima aparati uglavnom forsiraju preterano zasicenje zelene boje i to je to. mnogo bolje to ti mozes da uradis u PS CS-u.

 

portret mod je otrpilike kao da su u Av i da ti je blenda na F2.8, F3.2 ili tako nesto.

pejzazni mode gura zasicenje zute (kombinacija zeleog i crvenog kanala) i zelene boje i zatvara blendu F5.6, F8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala mnogo na savetima poslusacu te za vecinu stvari, nego sam zaboravio da te pitam jednu stvar koja me muci...koja je razlika izmedju Center Weighted Average Metering Moda i Spot?Koji treba koristiti i za koje prilike?

 

p.s Imam u podesavanjima AF Frame i ponudjeno AiAF,Center i Flexi Zone odprilike znam za sta sluzi ali ako ti nije problem reci mi koji je dobar za koju svrhu.Hvala unapred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala mnogo na savetima poslusacu te za vecinu stvari, nego sam zaboravio da te pitam jednu stvar koja me muci...koja je razlika izmedju Center Weighted Average Metering Moda i Spot?Koji treba koristiti i za koje prilike?

 

p.s Imam u podesavanjima AF Frame i ponudjeno AiAF,Center i Flexi Zone odprilike znam za sta sluzi ali ako ti nije problem reci mi koji je dobar za koju svrhu.Hvala unapred.

 

center weighted merenje bira ekspoziciju prema osvetljenosti celog kadra, ali tako da zonu oko centralnog autofokusnog polja racuna dodeljuje veci znacaj (recimo 70%, 80% ili 90% vaznosti), dok ostatak vredi manje (da dopuni do 100%).

pravo spot merenje uzima samo bas usku zonu oko centralnog autofokusnog polja (znaci povrsina <2% ili to nije pravo spot merenje), ostatak zanemaruje. zanimljivo je da Canon ima spot merenje na najjeftinijim kompaktima, a ne nudi ga na 350D, 20D...

 

spot se koristi za situacije gde ti je bitno da subjekat u centru bude pravilno eksponiran, a nije te briga da li ces pregoreti ostatak kadra, to je kod zajebanih svetlosnih uslova, recimo portret u kontrasvetlu ili kad ti je subjekat u hladu, a hvatas bitan deo neba koje je mnogo sjajnije.

 

osim center weighted-a, jel imas jos neko merenje na raspolaganju?

 

sto se tice biranja autofokusnih polja, da znas da ti je centralno najbolje jer je jedino krstasto (reaguje i na horizontalni i na vertikalni kontrast), ali je nazalost, najmanje bitno za kadriranje, jer subjekat ne treba trpati u centar skoro nikad (bolje koristi pravilo trecina, ili nesto drugo). zato se primenjuje jedan trik: namestis na centralno polje, stisnes okidac do pola da proradi AF, kad pronadje fokus zadrzis, i rekomponujes sliku tako da ti je subjekat tamo gde zelis sve vreme drzeci prst polupritisnut na okidacu, kad si zadovoljan okines do kraja i to je to. to je katastrofalno los metod za makro snimke, jer je tu DOF jako plitak i male promene dovode do velikog focus-shifta.

 

ne znam tacno sta je ono AiAF kod Canona, tu svaki manufacturer ima svoju terminologiju, da li je continuous focus gde on stalno prati bez obzira da li je pritisnut do pola okidac ili ne, ili je to mod gde on sam bira polje po svojoj inteligenciji (sto je obicno lose)?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je ovo kul, kapiram ja te stvari, znam o čemu pričate, ali jedino nisam ukapirao ovo:

pejzazni mode gura zasicenje zute (kombinacija zeleog i crvenog kanala) i zelene boje i zatvara blendu F5.6, F8

Nemojte k'o kvazi-gitaristi da mi koristite te izraze "gura", "reže", "masti", "prlja" u tehinici, ništa vas bre ne razumem (osim ovog "masti", to sam ukapirao da je sa puno niskih f)... :udri: Šta je to, softverski odrađen filter za plavi (propušta R&G) deo spektra? Kao neki šatro-UV softverski filter? I don't get it...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je ovo kul, kapiram ja te stvari, znam o čemu pričate, ali jedino nisam ukapirao ovo:

 

Nemojte k'o kvazi-gitaristi da mi koristite te izraze "gura", "reže", "masti", "prlja" u tehinici, ništa vas bre ne razumem (osim ovog "masti", to sam ukapirao da je sa puno niskih f)... :udri: Šta je to, softverski odrađen filter za plavi (propušta R&G) deo spektra? Kao neki šatro-UV softverski filter? I don't get it...

jok bre. kad napravis fotografiju, pre snimanja u JPG na karticu tokom post-processinga u procesoru aparata on poveca zascienje te boje tako sto za odgovarajuci procenat pogura zasicenje odgovarajucih kanala na odgovarajucim mestima na slici. to ne valja zato sto:

1) u photoshopu to mozes sam da uradis bolje i sa vecom kontrolom, a ovako dobijas sliku koja je obradjivana i nemas original

2) lako moze da se desi da u najsvetlijim delovima slike bude ispucan crveni kanal, tj. kad otvoris u PS-u vidis na histogramu da je histogram za crveni kanal otisao u krajnji desni kraj i da je odsecen. to znaci da su izgubljeni zauvek podaci o detaljima u najsvetlijim regijama slike i imaces oooogroman posao da doteras balans boja (WB) da reprezentuje ono sto si video na licu mesta.

 

ovo je metod koji prodaje aparat bakama i dekama i idiotima koji smatraju da vredi dati dodatnih 150 evra da bi ti na apratu pisalo IXUS zato sto je to u modi. ko je ozbiljan sa svojom fotografijom i zeli sam da je dotera do umetnickog dela na svim aspektima kako tehnickim tako i kompozicionim, ovo ne odgovara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jok bre. kad napravis fotografiju, pre snimanja u JPG na karticu tokom post-processinga u procesoru aparata on poveca zascienje te boje tako sto za odgovarajuci procenat pogura zasicenje odgovarajucih kanala na odgovarajucim mestima na slici. to ne valja zato sto:

1) u photoshopu to mozes sam da uradis bolje i sa vecom kontrolom, a ovako dobijas sliku koja je obradjivana i nemas original

2) lako moze da se desi da u najsvetlijim delovima slike bude ispucan crveni kanal, tj. kad otvoris u PS-u vidis na histogramu da je histogram za crveni kanal otisao u krajnji desni kraj i da je odsecen. to znaci da su izgubljeni zauvek podaci o detaljima u najsvetlijim regijama slike i imaces oooogroman posao da doteras balans boja (WB) da reprezentuje ono sto si video na licu mesta.

 

ovo je metod koji prodaje aparat bakama i dekama i idiotima koji smatraju da vredi dati dodatnih 150 evra da bi ti na apratu pisalo IXUS zato sto je to u modi. ko je ozbiljan sa svojom fotografijom i zeli sam da je dotera do umetnickog dela na svim aspektima kako tehnickim tako i kompozicionim, ovo ne odgovara.

cek sad. Nemaju svi aparati opciju da snimaju nekompresovano na karticu. Recimo ja na nikonu to nemam (naravno zeleo bih da imam). Primetio sam da mi je na jednoj slici napravio tamnu fleku na licu. Sta ga je zbunilo nisam svestan, verovatno pri njegovoj internoj obradi, kada je vrsio kompresovanje u JPEG. Jel moze da kaze neko generalno od koje cifre aparati imaju opciju da snimaju u RAW?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakav ti to krs imas kad je napravio fleku? :confused:

Nikon 4800

nije bio portret, vec petoro ljudi na slici. Fleku sam video zahvaljujuci profesionaloj deformaciji za uocavanje detalje.Pregledao sam sve slike sa te kartice i vise nigde se nije se "zbunio".

edit

Nekad i skener koji imam (koji sigurno nije krs), napravi neki zez. Ovo "nekad" je 5-10 od recimo 500 skenova. Mislim da i aparat moze sebi da dozvoli da se zezne :)

Edited by sumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Howling Wind - Ima Evaluative, Center Weighted Avg. i Spot.Nego nije mi jasno ovo za Spot kako mislis da li cu ga "sprziti"?Samo mi ukratko napisi za koje situacije je dobar jel, za portrete?

 

Flexi Zone - Je ona fora kad biras na ekranu koji deo hoces da fokusiras, znaci pomeras onaj kvadratic gde hoces.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Howling Wind, jel ima svrhe da te pitam za nesto sto se tice obrade u PSu? :mrgreen:

 

Pre svega, na koji nacin se selektuje tako da kad primenis efekat na selektovani deo ne bude ostra ivica prelaza? Ono, da postoji efekat ali da ivice izmedju dela koji ima i koji nema efekat budu nekako smooth, stopljene? :confused:

Posto sam noob za PS i koristim najvise magnetic tool (koji je super i znam kada da ga iskoristim da izgleda dobro, ali za portrete i takve stvari NIKAKO ne valja :no: )

Edited by Double Fire

Share this post


Link to post
Share on other sites

cek sad. Nemaju svi aparati opciju da snimaju nekompresovano na karticu. Recimo ja na nikonu to nemam (naravno zeleo bih da imam). Primetio sam da mi je na jednoj slici napravio tamnu fleku na licu. Sta ga je zbunilo nisam svestan, verovatno pri njegovoj internoj obradi, kada je vrsio kompresovanje u JPEG. Jel moze da kaze neko generalno od koje cifre aparati imaju opciju da snimaju u RAW?

 

zavisi od proizvodjaca. u zadnje vreme vise ne pratim kompakte, pa ovo shvatite vise kao smernice: canon to stavlja tek na S seriji (na A seriji cini mi se da nema ni na jednom modelu). kod nikona mislim samo prosumer aparati poput 5400, 5700, 8700 i 8400 koji su svi upgradeovani u medjuvremenu. kod fuji-a bi trebalo da ima odlicni F30 i ima S5500, S5600 (sto znaci vec 250+ eur segment) i naravno S6500 i S9500. kod sony-ja to su H1, R1 i raniji F717, F828, W1. za novije olympuse ne znam, kod mog C760 moralo se otkljucavati na neku hack foru.

 

naravno, svaki dSLR ima RAW. RAW je fantastican, ali zahteva strpljenje i veliku posvecenost obradi fotki i veliku zelju za eksperimentisanjem i ucenjem.

 

sto se tice fleke, ne znam dok ne vidim sliku, jeli to samo na 1 slici, ili uvek? ako se javlja cesto, moze biti mrlja i zrno prasine na objektivu koje postaje vidljivo kad to bude obasjano direktnim jakim svetlom?

 

Howling Wind, jel ima svrhe da te pitam za nesto sto se tice obrade u PSu? :mrgreen:

 

Pre svega, na koji nacin se selektuje tako da kad primenis efekat na selektovani deo ne bude ostra ivica prelaza? Ono, da postoji efekat ali da ivice izmedju dela koji ima i koji nema efekat budu nekako smooth, stopljene? :confused:

Posto sam noob za PS i koristim najvise magnetic tool (koji je super i znam kada da ga iskoristim da izgleda dobro, ali za portrete i takve stvari NIKAKO ne valja :no: )

 

za to smoothovanje koristi uvek pominju pojam feather, ne znam tacno da li misle na feather tool ili neki parametar za cetkicu koju koristis, bolje da progooglas, nisam imao zivaca i vremena da isprobavam. googlaj i za "clipping path". to se koristi kod stock fotografije na glavnom subjektu da lenji dizajner koji kupuje fotku moze lako i bez zajebancije da izvadi subjekat sa slike.

 

@ Howling Wind - Ima Evaluative, Center Weighted Avg. i Spot.Nego nije mi jasno ovo za Spot kako mislis da li cu ga "sprziti"?Samo mi ukratko napisi za koje situacije je dobar jel, za portrete?

 

Flexi Zone - Je ona fora kad biras na ekranu koji deo hoces da fokusiras, znaci pomeras onaj kvadratic gde hoces.

 

koristi evaluative kao osnovno merenje. spot ce ti koristiti za situacije poput portreta gde je pozadina jako osvetljen prozor. bez spot merenja, subjekat ce biti jaaako taman, a prozor pravilno osvetljen. sa spot-om subjekat je pravilno osvetljen, a prozor ispucano beo bez detalja tzv "sprzen". verovatno je najbolje da tad koristis evaluative i malo blica da posvetlis subjekat.

spot koristi za subjekte male povrsine cija je osvetljenost znacajno razlicita od osvetljenosti okoline (mala ptica naspram plavog neba, nesto u tami slabo osvetljene prostorije itd...)

 

cek sad. Nemaju svi aparati opciju da snimaju nekompresovano na karticu.

 

u ovom konkretnom slucaju nije bilo bitno da ima mogucnost da snima blio sta osim JPG. taj JPG u A modu bice normalan, a isti u Landscape modu ili foliage modu imace manipulisane boje od strane procesora u aparatu. bolje osnovni JPG + manipulacija u Photoshopu nego da aparat nesto budzi, jer u ovom prvom slucaju imas mogucnost da kontrolises promene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nazalost, prva jeste za bacanje. nema centralni motiv, nije bas pejzaz, ima ruzan flare od Sunca, boje i kontrast su ocajne, generalno kao slucajan snapshot. treca i cetvrta isto tako. za drugu je trebalo da obidjes celo jezero i nadjes neki zanimljivi ugao, ali tokom boljeg svetla.

 

pazi kad imas Sunce u kadru. nemoj tada gledati na opticko trazilo jer mozes sebi da spalis makulu (zutu mrlju) i ostetis/unistis vid. isto tako CCD senzor moze da se osteti od duze ekspozicije na toliko jak izvor svetla. Sunce u kadru takodje ima negativan efekat da posto je mnoogo sjajnije od svega ostalog, od tog ostalog ostanu samo siluete.

 

inace, ako zatvoris blendu (F5.6, F6.3, F7.1, F8 u tvom slucaju) tackasti izvori svetla (ulicne lampe nocu, Sunce na sirokougaonim kadrovima itd...) postaju zvezdasti, tj. dobijaju zrake (zbog difrakcije svetla pri prolasku kroz mali otvor). broj krakova koji se vide zavisi od broja listica koji sacinjavaju blendu na tom objektivu: ako tvoj objektiv ima paran broj listica blende "zvezde" ce imati taj broj zrakova. ako ima neparan broj listica "zvezde" ce imati dvostruko vise zrakova od broja listica blende. znaci: objektiv sa 5 listica blende moze da da zvezde sa 5 krakova, a objektiv sa 6 listica - zvezde sa 12 krakova.

 

mozes da vidis koliko ima listica blende tako sto je samo malkice zatvoris, recimo f4, pritisnes okidac do pola da se zatvori blenda i drzis i onda pogledas u objektiv. na samom dnu videces najverovatnije ili petougao, sestougao, sedmougao ili devetougao. koliko strana ima taj poligon, toliko listica blende ima blenda (posto svaku stranu formira jedan listic).

Edited by HowlingWind

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajd koji aparat je najbolji a da nije od tih ''velikih'' aparata, mislim na dimenzije... i koja je cena otprilike?

 

Baš me zanima...

 

nema najbolji (osim ako neces da das 2500 eur za Canon 5D koji najvise score-uje na WOW kakav kvalitet slike! skali), ima "najbolji u cenovnom rangu..."

 

za kompakte:

 

ako ides ispod 230 evra (bez troskova za baterije, punjac, kartice na koji ionako moras da racunas) uzmi neki od Canona A serije - to je najbolje za te pare, nista drugo ne moze da prismrdi. Kvalitet slike odlican (firma ima iskustva u pravljenju kvalitetnih senzora), objektiv odlican (isto kao prethodno), ima automatske modove, ima pune manuelne kontrole, bombonica, odlican za pocetnika i naprednijeg amatera koji jos nece da predje na dSLR

 

ako hoces od 230-300 evra uzmi Fuji S5600 ili koji je vec aktuelan (S6500 je cini mi se primetno skuplji). dobijas: RAW, veliki zum (10x ili vise cini mi se), lepu ergonomiju (ne izgleda kao cigla, vec lepi crni kao pravi fotoaparat) ne gubis nista osim para

 

ako hoces iznad 300 evra, vec postaje glupo bacati pare na kompakt jer polako ulazis u domen polovnog dSLR aparata (canon 300d, canon 10d, canon 350d, nikon d50, nikon d70, d70s) i kit-objektiva ( a kvalitetnu 50-ticu uvek mozes nabaviti ispod 100 eur) sto su ozbiljni aparati. kompakti su ipak igrackice, podeseni da daju lepe boje iz kamere, ali opet igrackice.

 

sa dSLR-om dobijas: mogucnost da menjas objektive (staklo je ono sto pravi sliku, senzori come and go) - ovo neki vide kao manu, ako si ti od tih, onda dSLR nije za tebe, veliki senzor (manje suma, bolja reprodukcija detalja i boja, velike ISO osetljivosti), konacno pravi autofokus (mnoogo brzi i pouzdaniji nego na kompaktima), veci frame-rate (snimanje do 3 fps, veci bafer), brzi response aparata (brze paljenje i manje kasnjenje kod okidanja tzv. shutter-lag), pravo opticko trazilo (EVF i LCD suck!), izolaciju subjekta na fotografiji (konacno imas kontrolu DOF-a (dubinske ostrine) - videces znacajnu razliku na fotografiji sa F2.8 i recimo F5.6)

 

sa dSLR-om gubis: filmice (filmovi su za miniDV kamere nisu za aparate), live slika na LCD-u (mada se sad i ovo ubacuje na novije modele), ugradjen objektiv (moraces da kupujes kvalitetne objektive ako hoces kvalitetne rezultate), dubok DOF, veci su i tezi (mada se i to smanjuje), vise kostaju, slike zahtevaju obradu (ali daju primetno bolje rezultate nego kompakti).

 

i naravno, broj megapiksela je skoro pa nebitan. 5mpx je sasvim dovoljno za stampu do A4 formata. bitan je odnos povrsina senzora/broj megapiksela tj. gustina photosite-a (celija CCD senzora) odnosno njihova velicina. vece fotocelije -> vise svetla pada na njih, bolja reprodukcija boja i sitnih detalja, manje suma.

 

6mpx na canonu 300d (moze polovan bez objektiva za 300 eur da se nadje, kit objektiv (koji je sranje) je 30-40 eur, jeftin telefoto Sigma 70-300/4-5.6 je oko 120-150 eur, 50/1.8 (fenomenalan objektiv) je oko 80 eur) je mnooogo bolje nego 10 mpx na bilo kojem kompaktu sa malim senzorom.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajd koji aparat je najbolji a da nije od tih ''velikih'' aparata, mislim na dimenzije... i koja je cena otprilike?

 

Baš me zanima...

 

nema najbolji (osim ako neces da das 2500 eur za Canon 5D koji najvise score-uje na WOW kakav kvalitet slike! skali), ima "najbolji u cenovnom rangu..."

 

za kompakte:

 

ako ides ispod 230 evra (bez troskova za baterije, punjac, kartice na koji ionako moras da racunas) uzmi neki od Canona A serije - to je najbolje za te pare, nista drugo ne moze da prismrdi. Kvalitet slike odlican (firma ima iskustva u pravljenju kvalitetnih senzora), objektiv odlican (isto kao prethodno), ima automatske modove, ima pune manuelne kontrole, bombonica, odlican za pocetnika i naprednijeg amatera koji jos nece da predje na dSLR

 

ako hoces od 230-300 evra uzmi Fuji S5600 ili koji je vec aktuelan (S6500 je cini mi se primetno skuplji). dobijas: RAW, veliki zum (10x ili vise cini mi se), lepu ergonomiju (ne izgleda kao cigla, vec lepi crni kao pravi fotoaparat) ne gubis nista osim para

 

ako hoces iznad 300 evra, vec postaje glupo bacati pare na kompakt jer polako ulazis u domen polovnog dSLR aparata (canon 300d, canon 10d, canon 350d, nikon d50, nikon d70, d70s) i kit-objektiva ( a kvalitetnu 50-ticu uvek mozes nabaviti ispod 100 eur) sto su ozbiljni aparati. kompakti su ipak igrackice, podeseni da daju lepe boje iz kamere, ali opet igrackice.

 

sa dSLR-om dobijas: mogucnost da menjas objektive (staklo je ono sto pravi sliku, senzori come and go) - ovo neki vide kao manu, ako si ti od tih, onda dSLR nije za tebe, veliki senzor (manje suma, bolja reprodukcija detalja i boja, velike ISO osetljivosti), konacno pravi autofokus (mnoogo brzi i pouzdaniji nego na kompaktima), veci frame-rate (snimanje do 3 fps, veci bafer), brzi response aparata (brze paljenje i manje kasnjenje kod okidanja tzv. shutter-lag), pravo opticko trazilo (EVF i LCD suck!), izolaciju subjekta na fotografiji (konacno imas kontrolu DOF-a (dubinske ostrine) - videces znacajnu razliku na fotografiji sa F2.8 i recimo F5.6)

 

sa dSLR-om gubis: filmice (filmovi su za miniDV kamere nisu za aparate), live slika na LCD-u (mada se sad i ovo ubacuje na novije modele), ugradjen objektiv (moraces da kupujes kvalitetne objektive ako hoces kvalitetne rezultate), dubok DOF, veci su i tezi (mada se i to smanjuje), vise kostaju, slike zahtevaju obradu (ali daju primetno bolje rezultate nego kompakti).

 

i naravno, broj megapiksela je skoro pa nebitan. 5mpx je sasvim dovoljno za stampu do A4 formata. bitan je odnos povrsina senzora/broj megapiksela tj. gustina photosite-a (celija CCD senzora) odnosno njihova velicina. vece fotocelije -> vise svetla pada na njih, bolja reprodukcija boja i sitnih detalja, manje suma.

 

6mpx na canonu 300d (moze polovan bez objektiva za 300 eur da se nadje, kit objektiv (koji je sranje) je 30-40 eur, jeftin telefoto Sigma 70-300/4-5.6 je oko 120-150 eur, 50/1.8 (fenomenalan objektiv) je oko 80 eur) je mnooogo bolje nego 10 mpx na bilo kojem kompaktu sa malim senzorom.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...